חשיבות מתקני גירוד לחתולים לבריאות החתול

כל מי שמתכוון לאמץ חתול לביתו, צריך לדעת שעליו לרכוש שורה של מתקנים ואמצעים בשביל שהוא יוכל לטפל בו בצורה נכונה ולספק לו סביבה בטוחה ואיכות חיים ברמה גבוהה, כפי שהחתול צריך לקבל.

אחד מאותם מתקנים שהחתול שלנו זקוק להם, הוא מתקן גירוד. ניתן למצוא מתקן מסוג זה בשורה ארוכה של מקומות המתמחים בטיפול ומכירת מוצרים לחיות מחמד ובפרט לחתולים. כך כל אחד יכול לבחור את המתקן הרלוונטי עבור החתול שלו.

מתקני גירוד לחתולים הם מאוד פופולאריים, הן בגלל האפקט שהם יוצרים, המשמעות המעשית שלהם, אך חשוב לא פחות, בזכות העובדה שהם יכולים לעזור לחתול מבחינה בריאותית. לכאורה, המתקן נועד לעזור לנו בתור מי שמגדל את החתול בשביל להתמודד איתו עם מעשיו והשלכותיהם בצורה טובה יותר, אך למעשה המתקן נועד לעזור לחתול מבחינות שונות ובפרט מבחינה בריאותית.

כאמור, אנחנו יכולים למצוא הרבה מאוד סוגים וגדלים של מתקני גירוד לחתולים וכל אחד יכול לבחור מתוכם את המתקן הרלוונטי עבורו. רצוי מאוד לרכוש את המתקן כבר בשלב מוקדם, זאת על מנת שהחתול יתרגל אליו וישתמש בו באופן קבוע. זה יכול להקל עליו, וזה בוודאי יכול להקל עלינו את החיים באופנים שונים.

איך מתקן גירוד עוזר לחתולים מבחינה בריאותית

בשביל להבין איך מתקני גירוד לחתולים עוזרים מבחינה בריאותית, צריך להבין מה זה בכלל מתקן גירוד ואיך משתמשים בו.

מתקן גירוד, הוא מתקן המאפשר לחתול גם להתגרד, פעולה שהוא אוהב מאוד לעשות, וגם להשחיז ולחזק את הציפורנים שלו. למתבונן מהצד זה אולי נראה כמו דבר שמוטב שהחתול לא יעשה, אך החתול בכל מקרה יחפש דרכים כיצד לעשות זאת, מאחר והציפורניים משמשות אותו לצייד והגנה. כך הוא מסמן טריטוריה ומונע מאחרים להתקרב אליו ללא רשות.

מתקן גירוד הוא חשוב מבחינה בריאותית, מאשר והוא מונע מהחתול את הצורך לבצע את הפעולה של הגירוז וההשחזה על גבי רהיטים, שטיחים או פריטים אחרים שנמצאים אצלנו בבית. מעבר לכך, המתקן מהווה אמצעי לספק את הסקרנות של החתול, דבר טבעי שעוזר לו לפתח חושים וגורם לו להנאה. אם לא נספק לו את המתקן המתאים, אזי שהחתול עלול לחפש דרכים ומקומות אחרים היכן לטפס. מחד זה יכול לפגוע בפריטי ריהוט בבית, מאידך זה יכול להעמיד את החתול שלנו בסכנה.

אילו סוגי מתקנים קיימים?

אנחנו יכולים למצוא שורה של מתקני גירוד לחתולים, הם נבדלים אחד מהשני בגודל ובמבנה. למשל, אנחנו יכולים למצוא מתקני גירוד אופקיים, אנכיים, מתקני גירוד שכוללים קומה אחת או מספר קומות. אפשר למצוא גם מתקני גירוד עם מספר משחקים בכל קומה.

אם רוצים לפנק את החתול, אזי שניתן לרכוש מספר מתקנים ולהעמיד אותם במקומות שונים בבית. כך בכל מקום הוא יוכל לטפס ולשחק.

אהבתם? שתפו עם החברים

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on telegram

מאמרים נוספים

שאולי תאהבו