מדריך טיפוח כלבים וגורים

התוספת של חיית מחמד בבית היא שינוי מהותי באורח החיים בבית. עם זאת במשפחות רבות יש רצון רב שיהיה להם כלב בבית. יש בתים שההורים מגדלים כלב כבר שנים רבות כך שכאשר הילדים נולדו, הם מגיל אפס התרגלו לעובדה שיש בבית הולך על ארבע, חוץ מכל הסובבים אותם. ההורים בחרו לגדל כלב קטן, בינוני או גדול על פי האהבות להם. ברוב המקרים גם לאחר הצטרפות התינוקות הם ממשיכים בנושא טיפוח כלבים לשמחתם הגדולה.

יש גם בתים אחרים שבהם אין כלבים אך הילדים מאד מעוניינים בכך. זה קורה אחרי שהם מבקרים קרובי משפחה שמגדלים כלב או כאשר הם מגיעים לעיתים תכופות לביתם של החברים ושם יש כלב או כמה כלבים בבית. אם הם נקשרים לכלב ונהנים ללטף אותו ולשחק אתו, הם מאד ישמחו שיהיה בביתם גם אקיטה אמריקאי שיהיה חלק אינטגרלי מההווי הביתי והמשפחתי ולמעשה עם הזמן הוא יהיה כמו ילד נוסף כיוון שכולם יבצעו את כל הנדרש בהקשר אליו כמו טיפוח כלבים

אחריות של טיפוח כלבים

אחריותם של בני המשפחה לגבי הכלב שהם אימצו או רכשו, היא מקצה לקצה. בתחילת הדרך לוקחים אותלו לבדיקה מקיפה אצל הווטרינר, כדי לראות אם מצב בריאותו הוא תקין. הרופא בודק את כל איבריו ובהתאם להיסטוריה הרפואית שלו הוא מזריק לו את החיסונים הדרושים וגם קובע מועדים לחיסונים הבאים על פי לוח הזמנים הנדרש לכל אחד מהם. בהתאם לצורך הווטרינר יעביר לבעלי הכלב הנחיות מיוחדות הקשורות לבריאותו.

תזונה לכלבים

אחת ההכוונות החשובות של הווטרינר היא בנושא תזונה וזאת כיוון שלגזעים השונים יש נטיות לחלות במחלות מסוימות. לכן המטרה היא להקדים רפואה למכה ולנתב את סוגי המאכלים כך שהם יקדמו את ההתפתחות שלו ולא יניעו את הכלב למחלה מסוימת.

מעבר לכך הוא מעניק להם הכוונה בכל מה שקשור לנושא טיפוח כלבים, אחת לכמה זמן יש לרחוץ את הכלב, באילו סוגי סבון ושמפו כדאי להשתמש. אחת לכמה זמן מומלץ לספר אותו כדי שיחוש בנוח ולא תהיה לו רעמה ענקית של פרווה.

כמו כן כיצד להתגונן מפני פרעושים ומזיקים אחרים אשר עלולים לתקוף את הכלב באמצעות כלבים אחרים כשהם מסתובבים יחד בפארק. זו הסיבה שיש להביא בחשבון את החשיבות הרבה של הניקיון, ההיגיינה וטיפוח כלבים לאורך כל הזמן.

כלב בבית

הימצאותו של כלב בבית היא הנאה גדולה, כולם נהנים לשחק אתו, לאלף אותו ולצאת אתו לטייל. עם הזמן הילדים אחראים על נתינת האוכל על פי לוח הזמנים הנדרש לשמחתו הגדולה. טיפוח כלבים הוא חלק מהותי בשגרת חייהם של בני הבית ולכן רוכשים עבורו את האביזרים הדרושים לכך. כמו כן צעצועים, עצמות, שמיכה נעימה וסלסלה, כך שהוא יוכל לרבוץ שם כדי לנוח או כדי לישון.

אהבתם? שתפו עם החברים

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on telegram

מאמרים נוספים

שאולי תאהבו