כלב פקינז – הקיסר של הכלבים

כל מי שנתקל ולו פעם אחת בכלב פקינז, מיד שם לב למראה המיוחד שלו, ולא רק לכך. כל מי שצופה בהתנהגות שלו, יכול לראות שמדובר בגזע מיוחד, גזע מלא בביטחון עצמי, חשיבות וכבוד. כראוי לסוג גזע שגדל בסביבה של מלכים וקיסרים.

מקורו של כלב פקינז הוא מסין, שם הוא שימש כבן לוויה ושעשוע של קיסרים בעבר. מה שמסביר לא מעט את ההתנהגות המיוחדת שלו. מדובר בכלב קטן וזעיר, המתנשא לגובה ממוצע של 15-23 ס"מ (תלוי במין) ומשקלו עומד על 3-6 ק"ג (תלוי במין). תוחלת החיים שלו עומדת על 12-15 שנה.

מדובר בכלב מיוחד, לא רק בגלל המראה הייחודי שלו עם רעמת השיער השופעת, או בגלל ההתנהגות שיכולה להיחשב כיהירה בעיניי המתבונן, אלא בעיקר בגלל העובדה שאף על פי שהוא כלב קטן וזעיר, הוא יכול לשמש כלב שמירה בדירות מגורים. זאת בזכות העובדה שהוא נוהג לנבוח בקולי קולות למשמע רעשים, קלים ככל שיהיו, וכן בכל פעם כשהוא פוגש אדם זר. לא פעם, יהיה אפשר למצוא בסרטים ובסדרות, דמות של כלב פקינז אשר מבריחה גנבים ופושעים אחרים.

קצת על פקינז

כלב פקינז הוא כלב מאוד נאמן לבעליו. לא פעם הוא יבחר לעצמו דמות מסוימת מתוך המשפחה, יתחבר אליה ויעדיף אותה על פני אחרים. עם זאת, הוא עדיין יראה את עצמו בערך גבוה משאר בני המשפחה ויצפה לקבל מהם יחס כזה. יחס המיועד לקיסרים.

למרות שהוא נוהג לנבוח על אנשים זרים, הוא מסתדר נהדר עם ילדים ולכן הוא יכול להתאים לכל בית, יחד עם זאת, הוא פחות יסתדר עם אנשים זרים וצריך לקחת את זה בחשבון כשמזמינים אורחים הביתה.

פקינז הוא כלב חכם, אך מאוד עקשן מה שיכול להפוך את תהליך האילוף שלו למאוד קשה. הוא לא מתמסר בקלות למאלפים ולא ממושמע כמו כלבים אחרים. פקינז הוא גם לא כלב שאוהב לשחק או לעשות פעילות גופנית, מבחינתו הוא יכול לרבוץ כל היום ולא לעשות כלום. כל עוד הוא מקבל את תשומת הלב שהוא מצפה לה. מנגד,הוא יכול להיות מאוד אמיץ, ויהיה מוכן לעשות דברים נועזים בשביל לשמור על עצמו, על הטריטוריה שלו ועל בני משפחתו.

איך מטפלים בכלב פקינז

ישנם דברים מסוימים שצריך לעשות בשביל לטפל בכלב פקינז. בראש ובראשונה, צריך להקפיד על הברשה וטיפוח יומי של השיער שלו, בשביל לשמור על המראה המרשים והמיוחד שלו.

שנית, יש להקפיד ולהוציא אותו שלוש פעמים ביום, ולדאוג שהוא יאכל אחרי כל יציאה. פקינז יכול להיות עקשן בעיניי אוכל ואף להחליט שאיננו אוכל את מה שמגישים לו, אם זה לא טעים מספיק עבורו.

שלישית, יש לקחת אותו לווטרינר באופן קבוע ובפרט אם יש צורך בטיפולי חירום. על מנת לחסוך בעלויות שלהם, מומלץ לעשות ביטוח חיות מחמד מראש, וכך אפשר יהיה ליהנות מכיסויים והחזרים דרך חברת הביטוח, לפי תנאי הפוליסה.

 

 

אהבתם? שתפו עם החברים

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on telegram

מאמרים נוספים

שאולי תאהבו