החדשות הטובות על אופנה נטולת צער ואיך זה עוזר לבעלי חיים

המציאות של תעשיית הפרווה ומדוע היא צריכה להשתנות

תעשיית הפרווה היא תעשייה של מיליארדי דולרים עם מחזור שנתי של 36 מיליארד דולר. תעשייה זו קיימת כבר מאות שנים ועדיין מתקיימת היום. סחר הפרוות הוא ענף עצום, אבל יש בו בעיות רבות שצריך לטפל בהן.

סחר הפרוות פוגע בבעלי חיים ובבתי הגידול שלהם במובנים רבים. הם נהרגים בגלל הפרווה שלהם, תוך כדי סבל עצום במהלך תהליך הפשטת עורם בחיים או כריתת איבריהם בזמן שהם בהכרה.

השימוש במלכודות מוביל לעיתים קרובות לפציעה או למוות של בעלי חיים אחרים כמו זאבי ערבות, שועלים ואפילו חיות מחמד מבויתות כמו חתולים וכלבים. מעילי פרווה גם דורשים כמויות גדולות של אנרגיה לייצור ותחבורה מה שתורם לשינויי האקלים על ידי הוספת גזי חממה לאטמוספירה.

מדוע אנשים מתנגדים לתעשיית הפרווה?

השימוש בבעלי חיים לאופנה היה נקודת מחלוקת עבור אנשים במשך מאות שנים. עם זאת, השימוש בבעלי חיים בתעשיית הבגדים לא רק מתאכזר לבעלי חיים אלו, יש לו גם השפעה על הסביבה והחברה.

החדשות הטובות הן שיש הרבה מותגי אופנה נטולי אכזריות שמשתמשים בחומרים אחרים כמו צמר, כותנה ומשי במקום פרוות או עור של בעלי חיים. חומרים אלו קלים יותר לניקוי, תחזוקה וייצור מאשר מוצרים מן החי.

לבגדים שלך יש סיפור. מה שלך?

ישנן דרכים רבות להיות אחראים. מהבגדים שאתם לובשים ועד לאוכל שאתם אוכלים, ישנן החלטות רבות שמשפיעות על הסביבה שלנו ועל האנשים סביבנו.

הדבר הראשון שעלינו לשים לב אליו הוא מאיפה מגיעים הבגדים שלנו. אם אתם לא יודעים, זה הזמן לגלות! יש הרבה משאבים זמינים באינטרנט שיכולים לעזור לענות על כל שאלה לגבי הבגדים שלך. לדוגמה, יש אתרים שונים שיכולים לתת לכם אינפורמציה מאיפה בדים מגיעים וכו'

כל מה שקשור בתעשיית האופנה יש לו השלכות גדולות – אפילו כביסה של הבגדים שלכם. הידעתם שכביסת הבגדים שלכם במים קרים תחסוך באנרגיה וכסף? מה שעוזר לשמור על כדור הארץ ומתנגד להתחממות הגלובלית על ידי הפחתת כמות המים בשימוש במהלך תהליך זה!

לסיכום

אנחנו ממליצים לכם לפעול בדרך נעימה יותר לסביבה ולבעלי החיים, ופעם הבאה שאתם קונים תיק או בגד בבקשה קחו אחריות על הבחירות שלכם! בתודה – כל קהילת בני האדם ובעלי החיים בעולם 🙂

אהבתם? שתפו עם החברים

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on telegram

מאמרים נוספים

שאולי תאהבו