קנגרואים ובני האדם – יש בינינו קווי דמיון

קנגרואים מאוד דומים לאנשים. הם חיות חברתיות שחיות בקבוצות שיתופיות, והם נושאים את התינוקות שלהם בכיסיהם עד שהקטנים גדולים מספיק כדי לשמור על עצמם,

וגם זה דומה לפעולה שבני האדם עושים למשל כשהם משתמשים במנשא לתינוק על מנת לשמור על התינוק שלהם קרוב אליהם ובטוח, למשל תראו את מותג המנשאים גורי, שאפילו משתמש בקנגורו בלוגו שלו בגלל שסחיבה על הגוף היא משהו שהכי מזוהה עם קנגרואים.

הסוד של הקנגרואים

אבל האם ידעתם שלקנגרואים יש משהו שאין לשום בעל חיים אחר? כיס שני על גבי הנרתיק הראשי שלהם! הכיס הנוסף נקרא "תיק בטן", ו"ג'ואי קנגורו" (שככה בעצם קוראים באוסטרליה לגור הקטן של הקנגורו) מטפסים לתוכו כשהם מפוחדים או לחוצים.

כשג'ואי קנגורו נולדים לראשונה, הם קטנטנים מאוד – קטנים יותר משעועית ג'לי! הם נשארים בכיסים של אמהותיהם במשך שישה חודשים לפני שהם מטפסים לתוך התיק הראשי לעוד כמה חודשים. לאחר מכן, הם גדולים וחזקים מספיק כדי לקפוץ בכוחות עצמם לעולם הגדול.

השהות בפאוץ' של אמא קנגורו

כאמור, השהות בכיס של אמא קנגורו עוזרת לג'ואי הקטן להתפתח גם פיזית וגם נפשית ולתפוס מספיק ביטחון על מנת להיות מוכן לעולם הגדול.

זה עוד משהו שמקסים אותנו כשאנחנו חושבים על הקשר בין עולם החי לבין בני האדם, וכמה שהפעולה הזו ששמירה על הילוד קרוב לחום הגוף של האמא מזכיר גידול ילדים בחברה האנושית.

בסופו של דבר חום הגוף של האם הוא משמעותי להתפתחות הפיזית, המנטאלית והנפשית של כל תינוק, אצל בעלי חיים רבים (כן גם בני האדם).

בני האדם והטבע – שילוב נצחי

בנוסף, הדמיון בין קנגורו לבני האדם הוא עוד דוגמא שאנחנו בתור בני האדם לוקחים השראה מעולם החי כשאנחנו מייצרים מוצרים על מנת להשתמש בהם בעצמנו.

בהקשר של קנגורו באמת מדובר על מנשא לתינוק שכל כך מדמה את הפעולה הטבעית שהקנגורו עושה.

אבל גם אם מסתכלים על בעלי חיים אחרים אנחנו יכולים לראות מוצרים שממש מבוססים עליהם, וזה רק מראה את הקשר החזק ובתקווה הדו-כיווני בין בני האדם לסביבה, לעולם החי, ולעולם באופן כללי.

אהבתם? שתפו עם החברים

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on telegram

מאמרים נוספים

שאולי תאהבו